Veel gestelde vragen

 Vooraf: wij leveren reproducties van historische objecten, geen originelen.

Wat zijn de verzendkosten?

Onder een bepaald bedrag rekenen wij verzendkosten. Gratis bestaat namelijk niet! Als andere webshops wel gratis verzending aanbieden, betekent dit dat de kosten in de productprijs verwerkt zitten. Boven een bepaald bedrag verzenden we wel 'gratis'. In feite krijg je een kleine beetje korting, omdat je een grotere bestelling plaatst. De verzendkosten staan vermeld op de pagina van het product dat je wilt bestellen. Wij verzenden je pakket met PostNL

Je kunt ook kiezen voor extra vroeg ophalen, avondlevering of buitenlandse bestemmingen. Hiervoor betaal je een meerprijs, die je te zijn kijgt tijdens het afrekenen.

Al onze producten zijn ook op te halen in Haarlem. Dan betaal je sowieso geen verzendkosten.

Het bestellen lukt niet. Wat nu?

Lukt het bestellen niet? Geen nood! Bel ons direct: 023 - 205 20 93. We helpen je op weg. Soms krijg je de voicemail. Als je iets inspreekt bellen we altijd terug.

Hoe kan ik bij jullie betalen?

Wij werken alleen met zeer veilige, betrouwbare betaalmethodes, die zich in het verleden bewezen hebben. Bij het afrekenen van je bestelling (de kassaprocedure) kun je kiezen uit meerdere manieren om te betalen. Je kiest de manier die je het prettigst vindt. We bieden (onder andere) de volgende betaalmethodes aan:

  • iDeal
  • Creditcard
  • Overmaken op rekening
  • Paypal
  • Bancontact
  • Sofort Banking
  • KBC/CBC Payment button
  • Belfius Direct Net

Deze betaalmethodes bieden we aan in samenwerking met Mollie.

Ik wil mij afmelden van de nieuwsbrief. Hoe doe ik dat?

Onderaan elke nieuwsbrief vind je een link om je af te melden. Door hierop te klikken schrijf je jezelf uit. Problemen? Laat het ons weten.

Kan ik een bestelling terugsturen?

Dat kan, in principe doen we niet moeilijk. Soms is iets gewoon niet wat je ervan had verwacht. Als je even contact met ons opneemt, bespreken we de details. In het kort komt het hierop neer:

  • Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
  • Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product terug te sturen.
  • Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terugbetaald, als je de complete order terugstuurt. Als je een deel van de bestelling wel wilt houden, kunnen we geen verzendkosten teruggeven.
  • Maar: de kosten voor het terugsturen van je huis naar de webwinkel zijn voor jouw rekening.
  • We verzoeken je om het product zoveel mogelijk in de originele verpakking terug te sturen. Als het product beschadigd bij ons retour komt, kunnen we niet het hele aankoopbedrag teruggeven.
  • Neem voor je iets terugstuurt altijd eerst contact met ons op. 

Voor we het vergeten: we zijn wettelijk verplicht om dit retourformulier aan te bieden. Maar je hoeft het niet te gebruiken, want we houden het liever simpel.

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie komen ophalen?

Ja, dat kan. Op maar liefst 2 mogelijke locaties: in ons woonhuis ten noordwesten van het station, of in ons kantoor/magazijn, in bedrijventerrein Waarderpolder in Haarlem. Je kunt voor 'ophalen' kiezen bij het plaatsen van je bestelling. We zijn echter alleen geopend op afpraak. Daarom nemen wij contact met je op voor een ophaaltijdstip.

Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

Die gebruiken we alleen om je bestelling naar het correcte adres te kunnen verzenden, om je factuur te kunnen e-mailen en je op de hoogte te houden van tips, aanbiedingen en uitbreidingen van ons assortiment. Wij verstrekken je gegevens onder geen enkele voorwaarde aan derden.

Wat is de levertijd?

De levertijd ligt tussen de 1 en de 3 werkdagen, als het product van je keuze op voorraad is. Dit staat vermeld op de pagina van het product.

Tijdens het afrekenen kun je kiezen uit een aantal beschikbare afleverdagen. In de periode januari tot en met oktober lukt het bijna altijd om op die dag te bezorgen: in 99% van de gevallen geven wij je pakket op tijd aan PostNL én lukt het PostNL om op de juiste dag bij het afleveradres te bezorgen, maar we geven geen 100% garantie. In november en december is de kans op vertragingen het grootst.

Als je het pakket komt ophalen, kan je het in sommige gevallen sneller in handen hebben. Bel ons gewoon even voor alle mogelijkheden: 023 - 205 20 93. Dan bespreken we wat voor jou de handigste oplossing is.

Lees hieronder verder.

Opsturen: verzending met PostNL; aanpassen bezorgtijd of -plaats

Nadat we je bestelling geproduceerd en/of verwerkt hebben, bieden we je pakket aan bij PostNL. Op dat moment ontvang je opnieuw een mail van ons. Meestal lukt het PostNL om vervolgens op de afgesproken tijd bij je aan de deur te staan. Slecht weer en grote drukte (bijvoorbeeld rond feestdagen) kunnen de berzorging vertragen. 

Zodra we het pakketje hebben aangeleverd bij PostNL, ontvang je automatisch een mail met daarin een track & tracecode. Daarmee kun je het pakket volgen en opzoeken wat het verwachtte bezorgtijdvak is. En, misschien nog wel belangrijker, sinds juli 2017 kun je nog kiezen voor een ander bezorgmoment of het pakket toch nog naar een afhaalpunt laten brengen. Dit kan tussen het moment dat je de track and trace mail ontvangt, en 06.00 uur op de dag van de bezorging. Meer informatie lees je op de site van PostNL.

Voor verzendingen buiten Nederland is de levertijd mede afhankelijk van de gekozen bestemming en de snelheid van het lokale postbedrijf. Daarom kunnen we er hier geen uitspraken over doen.

Ik heb een kortingscode. Waar kan ik die invullen?

Je kunt een kortingscode activeren op de winkelwagenpagina.
  1. Voeg eerst producten toe aan je winkelwagen.
  2. Ga vervolgens naar de winkelwagenpagina; middels de knop rechtsboven: 
  3. Scroll nu wat naar beneden en vul onderaan de kortingscode in: 
  4. Klik op Kortingscode gebruiken om je code te activeren. Het totaalbedrag van je winkelwagen wordt nu aangepast;
  5. Klik op Doorgaan naar kassa om je bestelling af te rekenen.

Als je een foutmelding krijgt ("De ingevoerde kortingscode ... is ongeldig.") kunnen er 2 dingen aan de hand zijn: óf je hebt een tikfout gemaakt in de code, óf je voldoet niet aan de voorwaarden. Dan is bijvoorbeeld je totale aankoopbedrag te laag.

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Ja, die verkopen we. De cadeaubon is in feite een kortingscode. Meer uitleg vind je hier. Daar kan je ook meteen bestellen.

Wat voor maten en profiel hebben de lijsten?

Kunststoflijst:

profiel lijst kunssttof

De totale buitenmaten van de poster inclusief kunststoflijst zijn 51,2 x 71,1 centimeter.

Houten lijst, zwart en blank:

profiel lijst hout

De totale buitenmaten van de poster inclusief houten lijst zijn 52,1 x 72,2 centimeter.

Hoe kan ik de lijst ophangen? Hoe ziet de achterkant eruit?

Het achterbord van de lijst zit met enkele veren vast in de lijstrand. Aan het achterbord is een ophangijzertje bevestigd, waarmee de lijst aan een schroef, spijker of draad opgehangen kan worden. Wij leveren buiten dat geen ophangmateriaal mee.

Kunnen jullie een product met glas erin zonder breuk versturen?

Sommige producten in onze webwinkel bevatten glas, zoals lijsten of klokken. We hebben inmiddels jaren ervaring in het versturen van producten met glas erin. De conclusie is: in 99% van de gevallen gaat het goed. Uiteraard verpakken we producten met glas extra stevig, bijvoorbeeld met extra beschermhoeken en dubbele lagen noppenfolie. Maar toch: heel soms komt het glas gebroken aan. Laat het ons dan direct weten! Dan lossen we het op!

Jullie website geeft een foutmelding over het beveligingscertificaat op Windows XP. Wat moet ik doen?

Het korte antwoord: het is tijd om Windows XP vaarwel te zeggen en te upgraden naar een moderner besturingssysteem. Leuker kunnen we het niet maken, sorry... Het uitgebreidere antwoord: voor onze webserver maken we gebruik van iets wat SNI heet: Server Name Identification. Dit maakt het mogelijk om op een betaalbare manier meerdere websites van een SSL certificaat te voorzien, zo'n groen slotje in de adresbalk. Helaas werkt SNI niet in Windows XP, waardoor je een foutmelding te zien krijgt. De kosten om dit op te lossen zijn relatief hoog. Het aantal XP-gebruikers is erg klein. Dus we hebben moeten besluiten niet te investeren in het oplossen van dit probleem.

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door contact met ons op te nemen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Sinds begin 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.